SVORDOMMAR

Många föräldrar "lider" av svordommar.
Just som mina.. Jag vet att det är fult att svära. Men de bara ploppar ut.
De där orden! Bli inte arga på era barn för att dom svär! Okej visst ni har rätt till det, vet det låter hemskt.
Men lyssna om ni säger till dem en gång sluta svära.
-Okej?
-Okej.

30 min senare..

-För h*lvetes j*vla sk*t!

-Jag sa ju att du inte fick svära!

-Jag vet, förlåt jag glömde!

-Det kan du ju inte glömma jag sa ju nyss till dig!

Jo det kan man visst! Svordommar är en jobbig vana. Och då kan man inte bara trolla bort alla svordommarna på 2 sek!
Det tar sin tid. Men vi försöker, tro mig! Men svordommar hör nästan till ungdommen! Så är det bara, nästan alla barn svär!

Tips för att ditt barn ska sluta svära:

  • Börja med 100 kr på en vecka.
  • 5 kr dras bort för varje svordom
  • Hon/han får pengarna som är över av de 100 kronorna.



Hoppas ni förstår! /helpdesk








Kommentarer
Postat av: en mamma

Ett bra initiativ...men många blir nog lite misstänksamma då dom får en kommentar hos sig med länk hit, själv trodde jag det var nått spam och visste ej om jag skulle kolla in länken eller ej.



Tänker spara den på favoriter och se hur detta utvecklar sig, tycker det är jättebra av en ungdom / ett barn att själv skriva om tips och råd, undrar dock om dina föräldrar följer dina tips och råd =) pratar du med dom om hur du upplever saker och ting?



Lycka till...

2010-05-15 @ 06:23:09
Postat av: SOFFIE

usch det är verkligen fult att svära!!!!

2010-05-16 @ 01:52:10
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0